Heb je ooit een restaurant verlaten en haatte je elke hap? Misschien was het de pasta die alleen maar naar bloem smaakte, of de gestoomde groenten die smaakten alsof ze in chemicaliën waren gedrenkt. Misschien was het de middelmatige kip die gewoon niet genoeg gekruid was. Het punt is, je ging weg met een totaal onbevredigd gevoel. Maar wist je ook wat er anders had gekund? Wist u hoe u "Yum" de volgende keer kunt verbeteren? Zo niet, ga dan terug naar dat restaurant en vraag om een nieuwe kans! Ontwikkel uw afhaalervaring opnieuw door alles vanuit verschillende gezichtspunten te bekijken en te werken aan kleinere, meer geïsoleerde details. Zo kunt u problemen sneller oplossen, de oorzaken van problemen eerder opsporen en uiteindelijk verbeteringen aanbrengen in minder tijd – wat betekent dat u de volgende keer meer tevreden klanten achterlaat!
Waarom is "Yum" zo bevredigend?
De meeste afhaalervaringen zijn bevredigend om twee belangrijke redenen: de kwaliteit van de ingrediënten en de manier waarop ze worden behandeld.
Aan het eerste kun je veel doen om de kwaliteit van je eten te verbeteren, afhankelijk van wat je bestelt. U kunt bijvoorbeeld vragen om extra toppings voor uw pasta, omdat u weet dat sommige restaurants niet genoeg gebruiken. Of u kunt het restaurant vragen uw kip of garnalen te kruiden voordat ze worden gebakken, omdat de smaak van de olie te sterk is.
Met de tweede kun je werken aan de manier waarop je voedsel wordt behandeld, door eenvoudige handelingen uit te voeren zoals je handen wassen, je voedsel kruiden terwijl het nog warm is, enz.
Goedkoper is niet altijd beter.
Goedkoop eten is goedkoop eten. En je moet zeker niet proberen het te verbeteren omdat je al een lage prijs betaalt. De afhaalindustrie is zeer concurrerend en er zijn veel plaatsen die proberen uw bedrijf te krijgen. Je wilt niet bezuinigen op kwaliteit. Daarom moet je zoeken naar de beste kwaliteit ingrediënten, terwijl je de kosten laag probeert te houden. U kunt het ook andersom doen: u kunt het restaurant vragen om bepaalde ingrediënten toe te voegen, zoals meer tomaten of kruiden, of om de hoeveelheid van een ingrediënt te verhogen waarvan u weet dat het te weinig is.
Personeel is belangrijk.
Als je bijvoorbeeld uit eten gaat, denk je waarschijnlijk niet aan het feit dat je eten wordt bereid door een vreemde met een masker op. Je staat er waarschijnlijk niet bij stil dat ze hun handen niet wassen tussen de bestellingen van verschillende klanten door. En je staat er waarschijnlijk niet bij stil hoe het je kan laten voelen als je je eten krijgt en beseft dat het verkeerd is behandeld.
Het milieu is belangrijk.
Nogmaals, de meeste mensen denken niet na over het feit dat ze uit eten gaan in een restaurant. Maar als u afhaalmaaltijden bestelt, nodigt u de hele wereld uit om u te zien eten in uw ondergoed, met uw kinderen of alleen. Als de omgeving niet goed is, heb je meer kans op slechte ervaringen. Als je bijvoorbeeld je eten opeet terwijl het restaurant vol lawaai is, is de kans kleiner dat je van je maaltijd geniet. Of als het restaurant vreemde geuren heeft, zul je minder snel van je maaltijd genieten. Of als de mensen die er werken onbeleefd zijn, zul je minder snel van je maaltijd genieten.